۳۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۲:۱۹

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

کیفیت هوای ارومیه برای گروه های سنی حساس ناسالم شد

کیفیت هوای ارومیه برای گروه های سنی حساس ناسالم شد

ارومیه - معاون نظارت و پایش محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر کیفیت هوای ارومیه برای گروه های سنی حساس ناسالم است.

سعید موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینه اظهار کرد: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای سطح شهر ارومیه وضعیت کیفیت هوا ناسالم با شاخص ۱۱۸ برای گروه‌های حساس است.

وی با بیان اینکه کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی می‌تواند نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد، ادامه داد: مشارکت عمومی و خودداری از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، از جمله روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن در کاهش آلودگی هوا مؤثر است.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی بیان کرد: رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی شامل آبگرم کن، بخاری و تأسیسات گرمایشی به منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه حرارت در فضاهای مسکونی، تجاری و اداری ضروری است.

وی گفت: کاهش فعالیت‌های بدنی بیماران قلبی و ریوی مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز و خودداری از خروج غیرضروری از منزل نیز باید جزو اولویت شهروندان قرار گیرد.

موسوی همچنین بر تشدید برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی خودرو و اطلاع رسانی پلیس راهور در خصوص عدم تردد خودروهای تک سرنشین و استفاده از خودروهای حمل و نقل عمومی تاکید کرد.

کد خبر 5471585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha